Friday 24 February 2012

Pesanan buat Emak dan Ayah.

Dipetik dari kata2 ayah arwah adik Faris utk dijadikan panduan.

1. Bila anak merengek bangun malam, janganlah marah dia. Jangan merungut kenapalah kena bangun malamm.. mengantuk.. etc… That might be the last night that he/she does that.

2. Bila anak mintak mainan atau sesuatu, kalau mampu, kita cubalah berikan. That might be the last night that he/she ask for something.

3. Bila anak nak susu, berikan dgn penuh kasih sayang… That might be the last day that he/she drinks it. Sama ada susu ibu atau susu formula, dua dua sama je. Pemberian dari ibu/ayah kpd anak.

4. Bila anak buas dan nakal, sabarlah. That might be the last day that we can see him/her being active.

5. Bila suapkan anak makan, suaplah dgn penuh kasih sayang… That might be the last food that he/she eats.

Allah lebih sygkan arwah Faris. Itu yang terbaik untuk arwah. Buat keluarga arwah, takziah diucapkan. Sedih sangat bila baca kisah mereka.


Syukur sebab aku berpeluang menjadi emak sepenuh masa. Maka aku akan cuba berikan yang terbaik untuk ML. Alhamdulillah, ML jenis malam tidur setidurnyalah, bangun sekali saja untuk menyusu, kemudian sambung balik tidur. Cabaran datang bila ML mengantuk tapi tak nak tidur, yang sering berlaku waktu tgh hari sampai ke petang. Stress tahap gaban jugalah. Nak menempek saja. Maka aku pun angkutlah ML ke hulu ke hilir. Membasuh, menaip, membaca, kena dakap dia. Apa-apa pun, aku gembira menikmati hidup baru ini. Tak ada keluhan. Tak taulah kalau nanti dah merangkak, berjalan, bercakap. Harap aku akan terus bersabar melayan kerenah ML sepertimana mak dan bapa aku sabar melayan perangai aku yang tak menentu ini.Ngeh!

Emak dan ayah sayang ML. *hug* *kiss*


Cakkk...

eh, Cik S :)


Cakkkk...
eh... Cik A :)



CAKKK



ML :)




Cukuplah untuk kali ini, ciao!

No comments:

Post a Comment